Informacje o naborze, kliknij

DYŻURY SZKOLNE:

01.02 (poniedziałek) - 11.00-14.00

03.02 (środa) - 14.00-16.00

08.01 (poniedziałek) - 11.00-14.00

10.02 (środa) - 14.00 - 16.00

„Bezpieczna+” to rządowy program wspierający placówki oświatowe w zakresie poprawy bezpieczeństwa uczniów w szkole i poza nią. W ramach tego programu w naszej szkole od października do grudnia były realizowane zadania pod hasłem „Bezpieczni w cyberprzestrzeni”, które to jest priorytetem w pracy wychowawczej na ten rok szkolny.

W związku z narastającym zjawiskiem przemocy w cyberprzestrzeni a także rosnącą aktywnością współczesnego człowieka w sieci zaplanowaliśmy w naszej szkole szereg działań skierowanych do uczniów, rodziców i nauczycieli, mających na celu podniesienie kompetencji wszystkich grup w zakresie bezpiecznego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych.

W ramach realizacji programu zaprosiliśmy wszystkich do udziału w spotkaniach i warsztatach organizowanych w szkole, by poprzez wspólne działanie doprowadzić do podniesienia wiedzy na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z cyberprzestrzeni. Uczestnicy mieli okazję spotkać się z psychologiem szkolnym panią Grażyną Seul, kuratorem sądowym – panem Mariuszem Piotrowiczem oraz z administratorem sieci – panem Krzysztofem Siedleckim. Elementy programu wprowadzano również na zajęciach komputerowych i godzinach wychowawczych. Podczas spotkań można było dowiedzieć się m.in. jak skutecznie zabezpieczać swoje dane i konta internetowe, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi na temat niebezpieczeństw czyhających na nich w sieci, gdzie szukać pomocy w przypadku niepokojących sytuacji, czy w jaki sposób zabezpieczać swoje komputery. W grudniu, na zakończenie akcji,  miała miejsce debata podsumowująca dla wszystkich uczestników programu „Czy jesteśmy bezpieczni w cyberprzestrzeni?”. Podczas debaty uczestnicy dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat  problemu cyberprzemocy, wykazali sporą świadomość zagrożeń jak również sposobów unikania ich i radzenia w trudnych sytuacjach.

Udział w programie zaowocował nie tylko wzrostem kompetencji i świadomości uczniów, nauczycieli i  rodziców we wszystkich obszarach jakie dotyka problem korzystania z cyberprzestrzeni jako istotnego elementu społecznego, ale również poszerzeniem wiedzy na zabezpieczenia własnych danych i dostępu do osobistych kont internetowych, oraz wzrostem świadomości  prawnej rodziców.

Od kilku miesięcy na ścianie naszej szkoły widnieje niecodzienny mural przedstawiający różne, nie zawsze znane dzisiejszej młodzieży, sprzęty elektroniczne. Odkąd obraz ten zaczął pojawiać się na murze szkoły, wzbudzał wiele emocji i ciekawości nie tylko uczniów, ale także nauczycieli i mieszkańców osiedla.

Twórcą jest znany szczeciński artysta o swoistym pseudonimie Lump. Zaczynał od graffiti na murach naszego miasta już kilkanaście lat temu. Od tego czasu skończył poznańską ASP na kierunku fotografia i teraz, jak sam mówi o swojej twórczości „dekoruje miasta”.

Na murze szkoły uwiecznił sprzęt, który w oczach młodego odbiorcy już dawno odszedł do lamusa – stary aparat fotograficzny, kamerę i magnetofon szpulowy. Dzisiaj, kiedy wiedzą już do czego służyły, twierdzą, że to wszystko mają w rozbudowanych, czasami do granic absurdu, telefonach komórkowych.

Spotkanie uczniów z Lumpem okazało się dla nich niezwykle interesujące. Już po dwóch minutach rozmowy wszyscy zebrali się dokoła artysty i słuchali go z zapartym tchem. Dowiedzieli się, czym różni się graffiti od street artu, czym są słynne instalacje Lumpa i przede wszystkim, jak się je tworzy. Dla młodych odbiorców tego typu sztuka jest ciekawa i pobudzająca. Niektórzy z uczniów widzieli już ślady działalności Lumpa w naszym mieście i byli bardzo zadowoleni z tego, że mogli poznać  go osobiście.

Takie spotkania są bardzo ważne. Rozwijają w młodzieży nić łączącą ich z szeroko rozumianą sztuką. Czym innym jest obejrzenie obrazu w podręczniku lub muzeum, czym innym zobaczenie go na murze swojej szkoły i spotkanie z jego twórcą, niezwykłym szczecinianinem, jakim jest dla nich Lump. Od tej pory inaczej będą  postrzegać znaki kultury miejskiej. Potrafią przede wszystkim odróżnić zwykły wandalizm od graffiti ,muralu  czy street artu i doceniają wartość tych ostatnich.

Dnia 26 listopada odbyło się w naszej szkole głosowanie typujące Organizację Pożytku Publicznego do której miała trafić pomoc finansowa. Najwięcej głosów, a dokładnie 15, zdobyła Fundacja „Mam Dom”.

Pieniądze te uczniowie zarobili, sprzedając ozdoby świąteczne w trakcie Kiermaszu bożonarodzeniowego ( kwota 850zł) oraz samodzielnie upieczone ciasta (kwota 1050zł). Na rzecz potrzebujących dzieci oferowali swą pomoc rodzice, przekazując nieodpłatnie asortyment na kiermasz oraz kwotę 600zł.

Dzięki temu 21 grudnia, w czasie jasełek szkolnych, udało się wręczyć dyrektorowi Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Typu Rodzinnego

„Promyk Nadziei” Pani Małgorzacie Łapuszek kwotę 2500zł

Mamy nadzieję, że pieniądze pomogą w trudnej pracy Fundacji.

Święta Bożego Narodzenia mają swój specyficzny klimat. Czekają na nie z niecierpliwością przede wszystkim dzieci. Wokół rozświetlone ulice, okna, blask świec, zapach igliwia, pomarańczy, świątecznych wypieków. Świąteczny nastrój udziela się wszystkim, tym dużym i tym małym.

W naszej grudniowej edycji liczyliśmy na całe mnóstwo zdjęć obrazujących ten niezapomniany czas, ciepły choć grudniowy. Niestety pozostał jednak pewien niedosyt. Jak widać zadanie okazało się niełatwe, a może wszyscy wykorzystali ten czas na odpoczynek i świąteczne leniuchowanie :-) Na konkurs przyszło mniej zdjęć niż zwykle.

Nasze jury zdecydowało, że w kategorii „Najmłodsi”

1 i 2 miejsce otrzymała Nastazja Narzekalak kl. 2 - (10 i 8 pkt.),

3 miejsce – Miłosz Maciąg kl. 2 - (5 pkt.)

W kategorii „Starsi” punktowane miejsca zajęli:

1 miejsce zajęła - Pani Domicela Kownacka - 10 pkt.,

2 miejsce zajęła – Pani Anita Mazur-Kordowska - 8 pkt.,

3 miejsce zajął - Pan Krzysztof Kordowski - 5 pkt.

Zwycięzcom gratulujemy :)

Punktacja po 4 edycjach konkursu:

Kategoria „Najmłodsi”:
Nastazja Narzekalak kl. 2 - 33 pkt.,
Miłosz Maciąg kl. 2 - 20 pkt.,
Mateusz Gonerko kl. 2 - 16 pkt.,
Alicja Senus kl. 2 - 13 pkt.,
Oskar Kownacki kl. 2 - 10 pkt.

Kategoria „Starsi”:
Domicela Kownacka – 25 pkt.,
Tomasz Kordowski kl. 4 - 18 pkt.,
Krzysztof Kordowski - 18 pkt.,
Michał Olszewski kl. 4 - 15 pkt.,
Anita Mazur Kordowska – 13 pkt.
Iga Okulińska – 8 pkt.,
Dominika Koralewska kl. 4 - 5 pkt.,

Kolejnym tematem naszego fotograficznego konkursu będą „Zimowe pejzaże”. Tym razem na wykonanie zdjęć uczestnicy mają aż 2 miesiące. Na zdjęcia czekamy do ostatniego dnia lutego.

Twórcze rozwiązywanie problemów, udana praca zespołowa, kreatywne myślenie to kompetencje bez których nie wyobrażamy sobie funkcjonowania we współczesnym świecie.

Odyseja Umysłu jest programem międzynarodowym w formie konkursu pozwalającym w atrakcyjny sposób kształtować te umiejętności.

Program przywędrował do Polski ze  Stanów Zjednoczonych ponad 20 lat temu za sprawą profesor Józefy Sołowiej. O tamtego czasu w konkursie Odysei Umysłu wzięło udział kilkanaście tysięcy Odyseuszy, a drużyny z Polski aż 27-krotnie zdobyły Złoty Puchar i tytuł Mistrzów Świata.

Patronat nad polską edycją sprawuje Minister Edukacji Narodowej.

Na czym polega praca Odyseuszy?

Drużyna licząca od 5 do 7 członków wybiera jeden z problemów długoterminowych nad którym pracuje wspólnie (pod okiem trenera) przez dłuższy czas i którego rozwiązanie zaprezentuje podczas konkursu w 8-minutowym przedstawieniu. Dodatkowo uczestnicy będą mieli za zadanie rozwiązanie problemu spontanicznego – będącego niespodzianką dla drużyny.

Ważne jest, by zadania postawione przed uczestnikami rozwiązywane były samodzielnie i w sposób twórczy, nieszablonowy. Wynika to z założeń programu. Konkurs jest wieloetapowy a kończy się Finałami  Światowymi w Stanach Zjednoczonych.

Dla Odyseuszy Odyseja Umysłu to jednak przede wszystkim świetna zabawa i niezapomniana przygoda. Podczas zajęć rozwijają swoje kompetencje, uczą się myśleć i marzyć.

Szkoła Podstawowa „Słoneczna” jako jedna z niewielu szkół w naszym województwie a druga w mieście zgłosiła swoją drużynę do tegorocznego konkursu Odysei Umysłu. Trzymajcie za nas kciuki.

Jeśli chcecie przeczytać więcej na temat programu polecamy stronę www.odyseja.org .

A.Wasilewska

21 grudnia, zgodnie ze zwyczajem, na dziedzińcu ZSP „Słoneczne”, pod rozgwieżdżonym niebem,  rozegrała się historia o narodzeniu Pana. Tegoroczna opowieść dotyczyła współczesnego problemu braku czasu. Oprócz tradycyjnych postaci – Świętej Rodziny, aniołów, diabłów i wesołych pasterzy na scenie pojawili się zapracowani biznesmeni, samotni dorośli i dzieci, dla których najbliżsi nie mają czasu. Bohaterowie zabiegani, zajęci, zagubieni zostali jednak cudownie uratowani i spotkali się w Betlejem z Dzieciątkiem, Maryją i Józefem. Takie przedstawienie to efekt pracy całej społeczności szkolnej. Grą aktorską wykazali się uczniowie czwartej i piątej klasy a cudnym śpiewem najmłodsi. Nauczyciele przygotowali scenariusz, oprawę muzyczną i dekoracje. W przygotowaniu strojów pomagali też rodzice.

Publiczności dziękujemy za liczne przybycie, mamy nadzieję, że udało nam się wprowadzić wszystkich w świąteczny nastrój.

W sobotnie popołudnie, 12 grudnia uczestnicy koła muzycznego i ich starsze koleżanki z piątej klasy wybrali z kolędą do seniorów. Podczas spotkania opłatkowego w MOK w Dąbiu  młodsi śpiewali tradycyjne kolędy i pastorałki a starsze dziewczynki recytowały wiersze o tematyce świątecznej. Oprawę muzyczną przygotowała pani Ania Jaskulska.

Międzypokoleniowe spotkanie przy kolędzie i opłatku sprawiło ogromną radość wszystkim uczestnikom.

Anna Wasilewska

Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Prywatnych„Słoneczne” oraz Fundacja „Akademia Edukacyjna” mają zaszczyt zaprosić mieszkańców Prawobrzeża, a także wszystkich przyjaciół i sympatyków szkoły do obejrzenia Jasełek, które od wielu lat są nieodłącznym elementem tradycji szkoły.

To niezwykłe widowisko z okazji Świąt Bożego Narodzenia zobaczyć będzie można w wykonaniu uczniów 
Szkoły Podstawowej i Gimnazjum
21 grudnia 2015 r. w poniedziałek;
o godz. 17:00 pod rozgwieżdżonym niebem –
na dziedzińcu szkoły przy ul. Rydla 5. Wstęp wolny.

W nocy z piątku na sobotę dzieci z klasy „0” wraz z wychowawczynią - czekały w szkole na Św. Mikołaja.

Dzieci pożegnały rodziców i wraz z panią udały się do klasy. Wychowawczyni przeczytała uczniom opowiadanie o Świętym Mikołaju. Po kolacji zaczęły się wspólne zabawy na sali gimnastycznej, mini dyskoteka klasowa i inne atrakcje. Potem dzieci przebrały się w piżamy i sprawdziły, czy świecą się lampki na choince. Wspólnie przygotowaliśmy poczęstunek  dla Św. Mikołaja i reniferów. Na dobranoc obejrzeliśmy bajkę pt. „Święty Mikołaj roznosi prezenty”. Po bajce dzieci wróciły do sali i wskoczyły do śpiworów lub pod kołderki i usnęły przy muzyce relaksacyjnej.

Rano dzieci zajrzały pod choinkę i sprawdziły czy Św. Mikołaj odwiedził nas w nocy. Zostawił  prezenty, a poczęstunek zniknął z kominka. Zdziwieniu i radości nie było końca! Dzieci ucieszyły  się z rozpakowanych prezentów.

Noc Mikołajkowa w szkole to fajna impreza i duże przeżycie dla dzieci. Wszyscy byli bardzo dzielni, nikt nie płakał. Mamy nadzieję, że św. Mikołaj odwiedzi nasze domy jeszcze w czasie Świąt Bożego Narodzenia.

W DNIACH 16 – 23 PAŹDZIERNIKA BR. W NASZEJ SZKOLE ODBYWAŁ SIĘ „TYDZIEŃ DOBREGO CHLEBA I ZDROWEGO STYLU ŻYCIA W SZKOLE 2015” -  KAMPANIA  ORGANIZOWANA PRZEZ FUNDACJĘ „DOBRE ŻYCIE”.

W ZWIĄZKU Z TYM, NA UCZNIÓW CZEKAŁA MOC ATRAKCJI  JAK:

1. MOŻLIWOŚĆ SPRÓBOWANIA  ZDROWYCH POTRAW – PRZEDE WSZYSTKIM  Z CHLEBA, SAŁATEK, SURÓWEK, CIAST , DESERÓW ITP., PRZYGOTOWYWANYCH PRZEZ SAMYCH UCZNIÓW,

2. UDZIAŁ W ZAJĘCIACH I POKAZACH   FILMÓW  O ZASADACH ZDROWEGO ODŻYWIANIA W TYM O CHLEBIE I JEGO WŁAŚCIWOŚCIACH ZDROWOTNYCH,

3. MOŻLIWOŚĆ  ZAPOZNANIA SIĘ  PUBLIKACJAMI  NA TEMAT CHLEBA,  ZDROWEGO ODŻYWIANIA I STYLU ŻYCIA ,

4. UDZIAŁ W  KONKURSIE PLASTYCZNYM NA KOMIKS : „OD ZIARENKA DO BOCHENKA”

PODCZAS TYGODNIA DOBREGO  CHLEBA I ZDROWEGO STYLU ŻYCIA  W SZKOLE 2015, UCZNIOWIE PRZYGOTOWALI AŻ 19 RÓŻNYCH POTRAW, KTÓRE WZIĘŁY UDZIAŁ W KONKURSIE NA NAJSMACZNIEJSZĄ POTRAWĘ TYGODNIA.

WYGRAŁ CHLEBEK WIELOZIARNISTY „PYCHOTKA” NA NATURALNYM ZAKWASIE UPIECZONY PRZEZ UCZNIÓW Z KOŁA MŁODEGO PRZYRODNIKA.

II MIEJSCE ZAJĘŁA KLASA 6, KTÓRA PRZYGOTOWAŁA SMAKOWITY SOK „OWOCOWA FANTAZJA NA SZÓSTKĘ” Z BANANÓW, JABŁEK, POMARAŃCZY I MARCHWI.

III MIEJSCE PRZYPADŁO KLASIE 4 ZA JOGURTOWY DESER „YOGO BOMBA”  ZROBIONY NA BAZIE JOGURTU NATURALNEGO Z DODATKIEM MUSLI, MIODU, GRANATÓW I BANANÓW.

W KONKURSIE NA KOMIKS „OD ZIARENKA DO BOCHENKA” BEZAPELACYJNIE WYGRALI UCZNIOWIE KLASY II B, KTÓRYM PRZYPADŁY WSZYSTKIE NAGRODY . I TAK:

I MIEJSCE ZAJĘŁA  NASTAZJA NARZEKALAK,

II MIEJSCE IZABELLA POŻARYCKA,

III MIEJSCE MIŁOSZ MACIĄG,

A WYRÓŻNIENIE PRZYPADŁO  KLASIE  I.

Ania Różycka

Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych.

Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji. Dzieci często zastanawiają się co spotka ich w życiu.

Z niecierpliwością oczekują na ten niezwykły, inny niż wszystkie dni - dzień pełen tajemniczych wróżb i czarów.

Ten niezwykły czas miał miejsce w czwartek 26 listopada, kiedy to uczniowie kl. 0-2 wspólnie bawili się na sali gimnastycznej.

Uczniowie mieli okazję sprawdzić co przyniesie im przyszłość korzystając z usług wróżek. Ponadto, każdy miał okazję w tradycyjny sposób uczcić Andrzejki lejąc wosk.

W czwartek, 3 grudnia 2015 r. odbyła się wycieczka klas I i 0 do Muzeum Narodowego, mieszczącego się przy Wałach Chrobrego. Po drodze do Muzeum czekała na nas nie lada atrakcja – spotkaliśmy panów Mikołajów na motorach, którzy przywitali się i zrobili sobie z nami zdjęcia. W samym Muzeum dzieci miały okazję zobaczyć, jak wygląda życie ludzi w Afryce, a także liczne dzieła malarskie i rzeźbiarskie. To był dzień pełen wrażeń.