Informacje o naborze, kliknij

Pozdrowienia z Trójmiasta i Malborka ślą białogłowy i rycerze z klas 4-6!

Sz. Rodzice, przyjaciele naszych szkół w Szczecinie i Polsce – S.P „SŁONECZNA” i G. ”SŁONECZNE” - z ogromnym zadowoleniem ogłaszamy, że ewaluacja pracy w zakresie 4 wymagań już za nami. Wszystkie wymagania: procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się, uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji, nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych na poziom podstawowy zostały spełnione.
Również w obszarach badanych na poziom wysoki obie szkoły uzyskały pełne potwierdzenie jakości pracy. Zapraszamy do pełnego zapoznania się z Raportem z ewaluacji problemowej na stronie:
bip.kuratorium.szczecin.pl oraz w siedzibie szkoły.

Kategoria „Najmłodsi”

1 miejsce 10 pkt. – Nastazja Narzekalak kl. 2

2 miejsce 8 pkt. – Alicja Senus kl. 2

3 miejsce 5 pkt. – Miłosz Maciąg kl. 2

Kategoria „Starsi”

1 miejsce 10 pkt. – Dominika Koralewska kl. 4

2 miejsce 8 pkt. – Pan Krzysztof Kordowski

3 miejsce 5 pkt. – Pani Iga Okulińska

Zwycięzcom gratulujemy udanego uwieczniania w kadrze swoich pupili (i nie tylko).

Punktacja po 6 edycjach konkursu:

Kategoria „Najmłodsi”:

Nastazja Narzekalak kl. 2 – 48 pkt.,
Miłosz Maciąg kl. 2 - 25 pkt.,
Alicja Senus kl. 2 - 21 pkt.,
Oskar Kownacki kl. 2 - 20 pkt.,
Mateusz Gonerko kl. 2 - 16 pkt.,
Julia Zielińska kl. 2 -8 pkt.
Kategoria „Starsi”:

Krzysztof Kordowski – 34 pkt.,
Domicela Kownacka – 25 pkt.,
Tomasz Kordowski kl. 4 - 18 pkt.,
Iga Okulińska – 18 pkt.,
Dominika Koralewska kl. 4 - 15 pkt.
Michał Olszewski kl. 4 - 15 pkt.,
Anita Mazur Kordowska – 13 pkt.,
Lena Szymańska kl.4 -10 pkt.,

Powoli zbliżamy się do zakończenia konkursu (jeszcze tylko 3 edycje!).
Kolejnym tematem naszego konkursu jest „Szczecin moje miasto”. Na zdjęcia czekamy do ostatniego dnia kwietnia.

2 kwietnia 2016 r. w restauracji Platan (Park Kasprowicza) odbył się finisaż wystawy „Ulotne chwile w obiektywach Anity, Krzysztofa i Tomasza Kordowskich”. Była to okazja do obejrzenia otaczającej nas przyrody zatrzymanej w kadrze przez naszego ucznia Tomka Kordowskiego z kl. 4 oraz jego rodziców. Zgromadzona publiczność usłyszała wiele ciepłych słów i pozytywnych ocen pod adresem autorów od Pani Elżbiety Chojnackiej, Prezes Okręgu Zachodniopomorskiego Związku Polskich Fotografów Przyrody. Piękne prace trójki autorów mieliśmy okazję oglądać już wcześniej. Tomek, Pani Anita i Pan Krzysztof biorą czynny udział w naszym szkolnym konkursie „Fotografować każdy może”. Wiele z ich interesujących prac można było oglądać w dużym formacie na ścianach restauracji Platan. Zdjęcia z finisażu wystawy zamieszczamy poniżej.

15 marca zaprosiliśmy rodziców uczniów z klas 1-2 do „Murowanej Piwnicy” na prezentację z tegorocznego wyjazdu dydaktycznego do Zakopanego. Scenografia w stylu góralskim miała oddać klimat miejsc, które mogliśmy zobaczyć w trakcie naszego pobytu w zimowej stolicy Polski. Na występ dzieci złożyły się: góralski humor, tańce, legendy związane z Tarami, opowieści o podhalańskich strojach, film z naszego pobytu, a nawet wizyta Janosika i jego zbójników. Na zakończenie imprezy zaprosiliśmy wszystkich na przygotowane specjalnie na tą okazję przez rodziców, babcie i dziadków pyszne karpatki.

Tradycyjnie w naszej szkole w okresie przedświątecznym organizowaliśmy
kiermasz wielkanocny. W czasie jego trwania można było kupić wyroby dzieci:
kartki, ozdoby i stroiki świąteczne. Wielu rodziców, chcąc wspomóc zbiórkę
pieniędzy, przynosiło do sprzedaży samodzielnie wykonane ozdoby, upieczone
ciasta, a nawet zrobione na szydełku koszyczki wielkanocne. Tym razem
dochód trafi do dzieci ze

Szczecińskiego Stowarzyszenia Pomocy Autystom „Razem”,

którego celem działalności jest inicjowanie i prowadzenie różnych formy
pomocy dla osób autystycznych i ich rodzin w sprawach dotyczących
poprawy zdrowia, warunków socjalnych, ich sytuacji materialnej i adaptacji w
społeczeństwie ludzi zdrowych, a w szczególności: prowadzenie edukacji,
terapii i diagnozy osób niepełnosprawnych z autyzmem, działalność
szkoleniowa i oświatowa, organizowanie wolontariatu na rzecz osób z
autyzmem.
Stowarzyszenie stawia sobie za cel zaktywizowanie społeczeństwa na rzecz
osób autystycznych i rozwijanie samopomocowego ruchu rodzin, w których żyją osoby autystyczne.

Łącznie udało się zebrać 1800 zł!

Wszystkim zaangażowanym w akcję serdeczne dziękujemy.

[19.03.2016]

Tegoroczny wiosenny rajd klas 0-2 wiódł szlakami turystycznymi Puszczy Bukowej. Naszym przewodnikiem był pan Bartosz Zieliński, któremu dziękujemy za bezpieczne doprowadzenie nas do wyznaczonych wcześniej celów. Wędrowaliśmy zalesionymi partiami Wzgórz Bukowych. Na trasie mijaliśmy 2 pomnikowe głazy: Głaz Grońskiego oraz Młyński Kamień (Głaz Serce). Głazy te są pozostałością po okresie kiedy gościł tu jeszcze lodowiec. Po ustąpieniu lodowca wody, które płynęły przez te tereny powycinały we wzgórzach doliny. Właśnie dlatego wędrówka po puszczy przypomina momentami pokonywanie górskich szlaków. Nic więc dziwnego, że to miejsce przyciągnęło i zauroczyło górala z Zakopanego, Stanisława Grońskiego. Taternik i alpinista znalazł tutaj namiastkę gór, które tak kochał. To właśnie Stanisław Groński rozpoczął akcję znakowania turystycznych szlaków, pozostawiając w Górach Bukowych około 300 km znakowanych szlaków. Napisał o nich pierwszy polski przewodnik pt. Knieja Bukowa. Jego pamięci poświęcona jest pamiątkowa tablica, którą mieliśmy okazję zobaczyć. Wędrując znakowanym, czarnym szlakiem przyglądaliśmy się z bliska tym magicznym miejscom. Dodatkowo uczestnicy rajdu mieli do wykonania zadania specjalne. Idąc rozglądali się w poszukiwaniu ptaków, tych prawdziwych i tych na planszach rozmieszczonych wcześniej na trasie przez panie: Asię Sierant i Anię Wasilewską. Trzeba przyznać, że chęć znalezienia planszy z wydrukowanym ptakiem bardzo mobilizowała dzieci. W błyskawicznym tempie dotarliśmy do Źródełka pod Bukowcem gdzie na wędrowców czekało już ognisko, przy którym mogli się posilić. Pogoda dopisała, humory też. Turystyczny sezon wędrówek możemy uznać za rozpoczęty Uśmiech

Szkolne Koło Obserwatorów Ptaków „Bielik” zrzeszające uczniów klas młodszych dziękuje wszystkim, którzy pomagali nam tej zimy opiekować się naszymi skrzydlatymi podopiecznymi. Dzięki Państwa wsparciu, nasza szkoła stała się bardziej przyjazna dla ptaków. Pojawiły się nowe karmniki. Zapewniliśmy naszym podopiecznym właściwy pokarm w trudnym dla nich okresie. Nasze ptasie stołówki miały duże powodzenie (zdjęcia naszych karmników znalazły się nawet w prasie). Mieliśmy niepowtarzalną okazję podglądać z bliska wiele gatunków ptaków. Odwiedzały nas: bogatki, modraszki, dzwońce, czyżyki, zięby, wróble, mazurki, kawki, gawrony, gołębie, sierpówki … ptasie bractwo dopisało. Dziękujemy za wsparcie naszych działań

Kategoria „Najmłodsi”

1 miejsce 10 pkt. – Oskar Kownacki kl.2

2 miejsce 8 pkt. – Julia Zielińska kl.2

3 miejsce 5 pkt. – Nastazja Narzekalak kl.2

Kategoria „Starsi”

1 miejsce 10 pkt. – Lenka Szymańska kl.4

2 miejsce 8 pkt. – Pan Krzysztof Kordowski

3 miejsce 5 pkt. – Pani Iga Okulińska

Zwycięzcom gratulujemy udanego uwiecznienia pięknych zimowych pejzaży J
Punktacja po 5 edycjach konkursu:

Kategoria „Najmłodsi”:

Nastazja Narzekalak kl. 2 – 38 pkt.,
Miłosz Maciąg kl. 2 - 20 pkt.,
Oskar Kownacki kl. 2 - 20 pkt.,
Mateusz Gonerko kl. 2 - 16 pkt.,
Alicja Senus kl. 2 - 13 pkt.,
Julia Zielińska kl. 2 -8 pkt.

Kategoria „Starsi”:

Krzysztof Kordowski – 26 pkt.,
Domicela Kownacka – 25 pkt.,
Tomasz Kordowski kl. 4 - 18 pkt.,
Michał Olszewski kl. 4 - 15 pkt.,
Anita Mazur Kordowska – 13 pkt.,
Iga Okulińska – 13 pkt.,
Lena Szymańska kl.4 -10pkt.,
Dominika Koralewska kl. 4 - 5 pkt.

Zachęcamy wszystkich do prezentacji swoich prac. Kolejnym tematem naszego fotograficznego konkursu są „Zwierzęta duże i małe”. Na zdjęcia czekamy do ostatniego dnia marca.

Na zimowe szaleństwo w tym roku uczniowie klas 4-6 wybrali się do Białki Tatrzańskiej, małej miejscowości położonej u podnóża Tatr, znanej przede wszystkim ze świetnie zorganizowanej bazy dla narciarzy. Największą atrakcją pobytu była oczywiście jazda na nartach, uczniowie testowali stoki i wyciągi dostępne w okolicy, szczęśliwi, że pogoda umożliwiła im harce na śniegu.

Tradycyjnie program wyjazdu obejmował również pracę metodą projektu, tym razem pod hasłem „ Co zjeść, w co się ubrać i jak mówić, by nie być ciućmą na Podhalu?”. Uczniowie poznawali kulturę Podhala ze szczególnym uwzględnieniem takich jej elementów jak: kuchnia, muzyka, strój, architektura i gwara. Poszukiwali informacji, rozmawiali z mieszkańcami pragnąc dowiedzieć się, czy elementy tradycji charakterystyczne dla Podhala są nadal żywe. Okazało się, że gwarę można usłyszeć na każdym kroku, jednak górala w stroju podhalańskim trudno było spotkać.

Podczas wyjazdu odbyła się również wycieczka do Zakopanego, stolicy Tatr. Uczniowie odwiedzili tam Muzeum Tatrzańskie, Willę „Atmę”, Cmentarz Zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, spacerowali po Krupówkach i pod skoczniami narciarskimi.

Podsumowanie wyjazdu jak zawsze na prezentacji, na którą serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.

A.Wasilewska

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia wystawy „Ulotne chwile w obiektywach Anity, Krzysztofa i Tomasza Kordowskich”. Wystawę oglądać można w restauracji Platan przy ul. Juliana Fałata 2 w Szczecinie (Park Kasprowicza).

19 lutego uczniowie klas początkowych wyruszyli w niezwykłą podróż do Zakopanego
w poszukiwaniu osobliwości krainy Tatr. Już sama podróż wiązała się z nie lada emocjami- wieczór, pociąg, kuszetki… nocna wyprawa w nieznane. Zakopane przywitało nas śniegiem (pierwsza osobliwość ). Kolejne dni dostarczyły kolejnych niespodzianek. Pierwszego dnia białe szaleństwo na śniegu. Drugiego spacer pod wyciąg na Kasprowy Wierch w kroplach wiosennego deszczyku. Nawet Sabała siedzący w zadumie na cokole swojego pomniku podziwiał tę osobliwość zimową . Poniedziałkowy halny przyniósł powiew wiosny, a z nią 13 stopni C, w słonecznych promieniach podziwiać można było wyjątkową panoramę Tatr ze szczytu Gubałówki oraz wysłuchać fascynującą opowieść ratownika TOPR o osobliwych zachowaniach turystów na szlakach i niebezpieczeństwach czyhających na nich w górach. Muzeum Tatrzańskie odkryło niejedną wyjątkowość Tatrzańskiej krainy – florę i faunę oraz tajemnicę malowanej skrzyni, czyli złożoność folkloru zakopiańskiego. Wyprawa pod Małą i Dużą Krokiew i wizyta w Informacji Turystycznej Tatrzańskiego Parku Narodowego pokazała interesujące miejsca w tej wyjątkowej krainie.
Kolejne dni to powrót zimy, spadł śnieg, przyszedł mróz więc wyprawa wozami do bacówki, gdzie historię prawdziwych góralskich oscypków opowiedział Wojciech Gąsienica – góral z dziada pradziada…
Największa osobliwością było jednak spotkać prawdziwego górala w stolicy Tatr.